vrijdag 4 november 2011

Wij zijn er klaar voor......

Het is mij opgevallen dat de datums onder aan het bericht niet overeen komen met de datum en vooral tijd waarop ik het bericht geschreven heb, dus soms komen het verhaal en de tijd niet geheel overeen uit.
Weet nog niet hoe we dat aan mogen passen maar bij deze zal ik erbij vermelden wanneer ik het bericht schrijf.

Vrijdag 4 november 18.00 uur.

MORGEN IS DE GROTE DAG......

Zo duurt het nog weken en zo is het echt nog maar 1 nachtje slapen.
En dan zien we alle Pinksterkindjes weer.
(heb net mevrouw Buck aan de telefoon gehad en nou is het al weer kwart voor 7....maar wel super gezellig)
Alles staat klaar, de tas is al ingepakt. Voor iedereen nog een cadeautje bij. 
Borstel en schaar mee voor het geval we nog een oneffenheid zien.
En nou is het afwachten.
We zijn vandaag nog even met Joost en Adinda naar de DA geweest om te wegen en naar de markt.
Dat was precies 4 weken geleden want mag af en toe eens werken.....
Mare Joost is nu 35,2 kg en Adinda precies 31 kg.
En voor m'n gevoel zit het gewichtsverschil gewoon alleen in de kop. Joost heeft zo'n brede kop en Adinda is echt een spitsmuisje.
Joost loopt ook echt rond met een blik van, wat is m'n hoofd zwaar. En hij kan hem ook zo diep zuchtend neer leggen.
Hij heeft vandaag op de markt wel bewezen dat ie echt gewoon kan blaffen. Hij zag een andere hond en eerst moest toen de kick starter aan, (dus wat van die inwendige woefjes) maar toen ging ie los hoor. Niks loeien, echt gewoon blaffen.  Adinda had de andere hond nog niet gezien en begon meteen te plassen (je kan maar op je voorwerk zijn....)
Geeft me toch een veilig gevoel hoor, zo'n kleine kruimel, die het op wil nemen, wel eens waar op grote veilige afstand, want toen de hond dichterbij kwam ging Joost ook voor de zekerheid maar eerst even een onderdanigheidsplas doen, tegen een grote hond. Ik kan over straat hoor, mij doen ze niks meer......(als ze niet te dicht bij komen.....)
De grote honden liggen nou nog even buiten hun tanden te poetsen. (even gauw een grote kluif mee genomen van de markt)
Mogen de voorpoten nog een hele nacht drogen en gooi ik er morgen ochtend wel even een doekje overheen.
Joost is al weer weg gekropen want wil zo meteen nog even zijn oren controleren.
Dat heeft in principe niks te maken met morgen hoor, maar hij heeft veel last van oorsmeer en het jeukt ook heel erg dus we zijn met oor cleaner in de weer en dat mag je dan een paar dagen herhalen.
Mocht het niet heel snel kalmeren dan gaan we even met hem naar de DA want dan zou hij heel goed oormijt kunnen hebben en dat mag wel even behandeld worden.
Joost moet nu weer zonodig zeer hardhanding een stukje hout van zijn zus af pakken.
Als ie ook maar denkt dat het eten is, dan is het zo'n DRAAK he, niet te filmen gewoon.
Normaliter is hij de rust zelve.
Hij verschiet nog niet als ie een drol tegen de muur omhoog ziet kruipen.
Die hond is niet van zijn stuk te brengen. TOT hij ook maar denkt dat het eetbaar is.
En of het nou Indira is of Adinda dat maakt hem helemaal niks uit.
Indira vindt het nog steeds goed dat hij dingen afpakt die zij in haar bek heeft.
Heb hem nog niet samen met Chaime durven laten want ze mogen eerst morgen de ring in.
Maar daarna mogen ze het toch echt een keer samen uitzoeken hoor.
Als ik ze iets te kluiven geef (wat het wisselen ook weer stimuleert) dan mag ik ze echt uit elkaar leggen want Adinda komt helemaal niet aan kluiven toe. Hij pakt het meteen af en heeft dan 2 kluiven die hij heel erg moet bewaken, dus hij kluift ook niet.
Dat herken ik wel van Indira hoor, die heeft soms ook 5 kluiven rond zich heen liggen en dan maar waken.....
Dan komt Chaime heel zielig naar me toe met een heel speciaal piepje zodat ik meteen weet hoe laat het weer is.
Mag ik naar Indira om even tenminste 1 kluif af te pakken en dan kan Chaime ook weer even zijn gang gaan.
Maar goed, dat allemaal terzijde.
We gaan echt aftellen nu.
Nog 13 uur en 1 kwartier en dan gaan we rijden.......
Heb er zo waanzinnig veel zin in (als het dan maar geen teleurstelling wordt)
Uitgebreid verslag met foto's volgt......

Geen opmerkingen: