dinsdag 8 november 2011

Een verslag van een onvergetelijke dag.......

Had netjes de wekker om half 7 staan, want wilde rustig de tijd hebben.
Maar om 5 uur waren de ogen open en ook nog vreselijk wakker.
Dus na een kwartiertje draaien (en een hoop gemopper van Paul) toch maar opgestaan. Blijven liggen is geen optie. Want VANDAAG IS DE GROTE DAG.
Joost en Adinda slapen in een bench in de keuken en horen meteen als ik m'n bed uit kom, dus die wilde wel heel graag naar buiten. Eerst even gekeken. Heeft het geregend dan gaan ze aan de riem anders mogen ze wel los de akker op. Nee hoor, geen regen, dus alles (Chaime en Indira ook maar even wakker gemaakt....) de akker op.
Nou, het is dus zo, als het niet geregend heeft wil het nog niet zeggen dat de grond niet nat is.......Dat wordt dus nog even flink poetsen....(dom dom dom)
Joost en Adinda blijven nog redelijk in de buurt zeker als het donker is maar Chaime kan het natuurlijk weer niet weerstaan om even heerlijk te gaan liggen rollen. Het is dan wel geen modder maar hij ziet er ook niet echt op z'n Paas best uit nou, en dat is toch wel de bedoeling vandaag. (ik vind tijdens het droogwrijven kleine stukjes suikerbiet in zijn vacht!!!!)
Ik wist al dat ik nog even mocht wassen want Chaime en Indira hebben gisteren nog een hele grote kluif gehad. (tandjes poetsen....) dus die voorpootjes mogen ook nog wel even een lapje.
Daarna alles eten gegeven en de tas voor vandaag stond al klaar. Hoefde alleen nog maar eitjes te bakken en broodjes te smeren.
Dus om 8 uur zat ik klaar om te vertrekken. Jas aan, das aan, muts op.....
Maar voordat dan alles in de auto zit ben je weer wel even verder hoor. We hadden besloten om Chaime op de achterbank te leggen en Indira + kinders achter in de klep.
Chaime is dol op auto rijden dus die lag zo op zijn plekkie hoor. Heerlijk liggen en hij had alle ruimte.
Indira springt zelf in de auto en Joost en Adinda tillen we er nog in.
Indira erin en Joost erbij gezet, bukken om Adinda op te tillen, Indira er weer uit. Die ging nog gauw even plassen.
Adinda er in Joost er weer uit want die ging achter mama aan. Indira er weer in en Joost er weer in sprong Adinda weer uit de auto..Jawel, als dit is hoe het de rest van de dag gaat kunnen we ons lol nog op.
Maar goed alles toch in de auto en klep dicht. (altijd zo spannend want die kleintjes stoppen er zo een pootje tussen hoor, of een staart of zo.)
Had met de fam. Buck af gesproken om samen op te rijden en we hadden afgesproken bij een benzine station aan de grote weg. Het eerste stuk lekker binnen door, hebben ze de weg afgesloten.
Ik begin hier wel redelijk bekent te worden maar wat dat in Groningen is met weg afsluitingen dat weet ik niet. Je rijd op een afzetting en dan staat er 1 bord waar een omleiding op staat en dat was het dan wel. Ja iedereen is hier wel zo bekend die weet dat wel.......Tomtom bleef maar zeggen dat ik om mocht draaien.
Kortom een km of 20 omgereden en toen kwam ik weer op bekende weg. Tandje erbij en hup naar het benzine station. Waren we natuurlijk weer te laat. (baal baal) maar het zicht op Buck maakte alles weer goed hoor.
Wat een kanjer zeg. Zat ie achter in de auto naast Angie.....Helemaal geweldig.
HE BUCK.....PUPPY PUPPY.
Had wel een beetje het idee dat ie me nog kende hoor, dus mijn dag kon al niet meer stuk.
Maar goed. Even een bak koffie voor onderweg en daar gingen we weer.
Kreeg ik nog een telefoontje wat ik nooit meer vergeet. Leen en Irma (de fokkers van Chaime, die ook zouden komen om oa naar ons nest te kijken, hebben een ongeluk gehad........Leen is Oké, maar Irma is naar het ziekenhuis. Dan hoeft het echt even niet meer. Had op dat moment goed om kunnen draaien en naar huis kunnen rijden, maar Paul was gelukkig weer de rust zelve en vertelde heel verantwoord dat we dat echt niet konden maken tov de pups die er allemaal wel zouden zijn. Daar had hij helemaal gelijk in en ik ben ook heel blij dat we wel doorgereden zijn.
Had met de rest af gesproken dat we er ongeveer om 12 uur zouden zijn en dat was ook zo.
Maar dan is het schrikken hoor. Wat een drukte zeg.
Overal waar je kijkt Leonbergers in alle soorten en maten en leeftijden.....
Dan is het een plekje zoeken voor de auto en dan naar binnen. Maar hoe gaat Indira zich gedragen als er zo veel honden zijn die ook nog willen snuffelen aan haar en haar kinders.
Wat gaan Joost en Adinda doen want die hebben nog nooit zoveel honden bij elkaar gezien.
Maar alles liep van een leie dakje hoor.
En dan is het het leukste van alles van die dag. 1 voor 1 komen dan JOUW pups binnen.
Sommige herkende ik meteen en sommige daar was ik blij van dat ik de eigenaren goed herken want die waren wel zo gegroeid. (nee, ze zijn allemaal heel erg gegroeid hoor, maar bv Bommel en Kaya waren echt een slag kleiner toen ze hier weg gingen en nou echt niet meer.)
Dan is het wachten en kletsen en He Hallo hoe is het met jou?
Toen was het tijd om naar de ring te gaan en daar hebben  we geruime tijd in gestaan hoor.
Onze keurmeester nam echt de tijd voor alle pups. Helemaal leuk.
Ik mocht met papa Chaime en Mama Indira bij de 'kliko' plaats nemen: "Gaat U daar maar bij de kliko staan!!" en daar zijn we ook niet meer weg geweest.
Dus ik snap niet zo goed waarom ze graag willen dat de ouders erbij zijn.
Ik vond het heerlijk om ze bij te hebben hoor, maar je hebt wel je handen vol als je 4 honden bij hebt. (is geen klacht lieverds want daar hebben we zelf heel duidelijk voor gekozen, maar mag er wel even aan wennen.)
Thessa en Nena  petje af voor wat jullie gedaan hebben voor Joost en Adinda. Het is echt niet makkelijk om een pup uit te brengen in de ring, zeker niet als je die pup helemaal niet kent. Echt geweldig goed gedaan.
De keurmeester kwam nog wel even vertellen wat haar indruk was van het nest. (en achteraf vind ik het helemaal knap want haar eigen nest stond toen in de ring naast ons en ze heeft niet eens gekeken. Ze had alle tijd voor de Pinksterkindjes.)
De algemene indruk is gewoon GOED.
Natuurlijk wel wat kleine dingetjes maar die hebben meestal te maken met het feit dat ze nog zo in de groei zijn.
Wat los in de polsen en andere gewrichten, maar dat kan echt nog helemaal goed komen hoor.
We kwamen rond 15.00 uur uit de ring en besloten toen nog lekker even naar een recreatie plas te gaan vlak in de buurt.
Alleen Kaya mocht echt weg want die hadden die dag nog andere verplichtingen. Vind het echt geweldig dat ze dan toch gekomen zijn.....
Daar hebben de honden nog heerlijk even lopen dollen en iedereen was moe en vol van indrukken.
(Jeroen nogmaals bedankt voor het op en neer rijden he....)
Dus om een uurtje of 4 hebben we het voor gezien gehouden (geloof ik, weet eigenlijk niet eens meer).
Weer het eerste stuk met de fam Buck op gereden en nog even wezen eten....
Was erg lekker en super gezellig.
Om 19.45 uur waren we thuis. Meteen gebeld naar Leen om te informeren hoe het met Irma was en buiten een gekneusd borstbeen, is ze er zonder kleerscheuren van af gekomen.
Maar de auto heeft het minder. Gelukkig is dat alleen maar materiaal.
Het was een zeer geslaagde dag.
Maar achteraf ben ik wel het een en ander vergeten.
Ik heb bv geen groepsfoto waar iedereen op staat.
DOM DOM DOM
Zullen we toch nog een keer bij elkaar mogen komen want die wil ik natuurlijk wel.
Het is nou dinsdag en ik zit nog na te genieten.
Nou mogen we weer met beide beentjes op de grond en weer door hoor. Nu heeft het lang genoeg geduurd.
Heb het allemaal nog een keertje op mogen schrijven en nou gaan we weer door met de orde van de dag.
Maar heb echt onvoorstelbaar genoten.
Iedereen heel erg dank dat jullie gekomen zijn.
Volgend jaar mogen we nog een keer dus wie weet.
Zou wel heel erg leuk zijn.

Geen opmerkingen: