zondag 12 augustus 2012

Wat wordt dit spannend......

OOhhhh moet dit ff van me afschrijven.....
Indira is 'gelukkig' nog nie loops. Wie had dat gedacht dat ik dat ooit zou zeggen.....
Maar haar broer Sconfinato Fausto Fellow is onverwachts overleden....
Dat lijkt op een erfelijke afwijking en ik wil echt geen enkel risico nemen...Mag er nie aan denken dat ik daar de 'mist'mee in ga...
Dus morgen een gang naar de DA met ons meiske en dan gaan we er een DNA test op los laten en dan wordt het 20 dagen met gekruisde vingers en ALLES wat ik in me heb hopen, duimen, zeg het maar.
Dan kunnen we nog 3 kanten op.
* of ze heeft het niet.....GEWELDIG
* of ze is drager.....dan heb ik de puppy kopers van het Pinksterkindjes nest nog wat uit te leggen, maar wist het echt niet. En komt er geen tweede nestje.
* of ze is lijder.....Dan heeft ze dezelfde 'problemen' als Fellow en is de lijn Ghandiale del mondo voor de komende 4 jaar klaar.
Geen nestje voor Indira, maar ook geen nestje voor Adinda.....
De 'trigger' voor deze afwijking komt vooral voor tijdens narcose en daar heeft Indira er afgelopen 1,5 jaar twee van gehad, dus ga er van uit dat ze geen lijder is.....Maar als ze drager is.....Oh het stormt in m'n hoofd en kan er helemaal niks mee.
Mag nu vanaf morgen 20 dagen braaf wachten en hopen dat de postbode de brievenbus snel vind en er geen 10 dagen over doet om een brief te bezorgen....
Rekeningen die komen hier wel binnen  maar gewone verjaardagskaarten of zo die doen er gerust 2 weken over om hier aan te komen........

2 opmerkingen:

irma zei

O.... en wat voor genetesiche afwijking is dat dan? Ken alleen maar een genetische afwijking bij leonbergers die je met dna kan achterhalen dat is LPn1. De rest is nog niet voor leonbergers beschikbaar, voor zover ik weet , maar misschien is dit wat nieuws. Als dit een genetische afwijking is bij leonbergers wat zo te achterhalen valt, dan moet het als de donder doorgegeven worden bij de club. dan zijn er veel meer honden drager of lijder. En als het daardoor meer leed kan voorkomen...

irma zei

Of is het dit gen MDR1
http://www.dierenartsassen.nl/index.php/DSA-Gezelschapsdieren-Hond-MDRgen.html
dan zou dit zeker bekend moeten worden